Teatr Powszechny - Teatr Powszechny
Image

(…) Przedstawienie zostało nasycone emocją. Myślę, że słusznie reżyser Zygmunt Wojdan dotarł do źródeł wzruszenia i niepokoju, zawartych w tekście. (…) Teatr radomski umiał je odnaleźć i przekazać gorącym rytmem scenicznych wydarzeń. (…) Nowością radomskiej inscenizacji stało się mocniejsze niż poprzednio uwzględnienie miłości.
(…) Ważne zadania przypadły wykonawcom ról Jana i Ingi. Ryszard Balcerek ma piękny głos, pełny, dźwięczny, bogaty. Daje osobowość mocno zarysowaną logicznie pojętą. Nawet milczenie nabiera tu coraz głębszych znaczeń. Niebawem przejmuje inicjatywę Violetta Zalewska. Jej Inga broniąca się przed miłością (poprzez ironię, samo-ironię, bunt, chęć odwetu za doznaną krzywdę, tęsknotę za „jednoznacznym” światem wpojone poczucie odpowiedzialności) – mimo wszystko ulega miłosnemu magnetyzmowi.
(…) Ambitny spektakl radomski z monumentalną scenografią Teresy Działak, z pobudzającymi przerywnikami muzycznymi w kompozycji Jacka Szczygła, raz jeszcze zwraca uwagę na teatr, który pięknie rozpoczął sezon. (…)

Wojciech Natanson, Wolność, sprawiedliwość i miłość, „Życie Warszawy” 1979, nr 153 z dn. 3.07.

PARTNERZY TEATRU
COPYRIGHT © 2020. Teatr powszechny im. Jana Kochanowskiego w Radomiu
Projekt: Adam Żebrowski    |    Wdrożenie: Flexi Design