Pam Gems 

Piaf

 

O Edith Piaf pisano, że mówiła sercem, że była artystką totalną i absolutną, najbardziej zdumiewającym zjawiskiem music-hallu. Jej głos wznosił się jak ukośny promień słońca nad migotliwymi falami Sekwany. Jak nikt inny śpiewała o miłości i samotności, o nieszczęściu i zdradzie.

"Wszyscy znają Edith Piaf. Spogląda na nas ze zdjęć, wyrażając w sposób zdumiewający całą prawdę o sobie. Mała kobietka, która jest wielką gwiazdą. Odziana w skromną czarną sukienkę, z ciężką głową na wątłych ramionach, z obcym spojrzeniem, w którym kryje sie tyle niezrozumiałych spraw. Swoją prawdę wyraziła, obierając przydomek PIAF. Pozostanie na zawsze małym ptakiem, który wypadł z gniazda. Ruchy jej ramion przypominają złamane skrzydła, usiłujące dzielnie poruszać się w przestrzeni. Ta przeciętna z wyglądu dziewczyna, gdy znajdzie się na scenie, staje się dziwnie, nieprawdopodobnie piękna. Przeżywa z niesłychaną intensywnością wszystkie historie, o których opowiada w swoich poiosenkach. Jej głos ulicznej śpiewaczki, ostry i suchy, zaskakuje swoimi wzlotami. Głos ascetyczny, głuchy, chwilami załamujący sie ochryple. Głos nędzy, która ucieka w marzenia. Głos oczarowanego dziecka."("Aujourd'hui" 13.04.1941 r.)

Spektakl jest opowieścią o drodze, jaką musiała przejść, zanim zawędrowała na szczyt, o cenie, jaką zapłaciła za sukces i o niekończącej się pogoni za miłością i szczęściem. W przedstawieniu usłyszymy najpiękniejsze i najbardziej znane piosenki z repertuaru Piaf.

 

Edith Piaf zaczarowała publiczność - recenzja Barbary Koś z "Echa Dnia"

Passer domesticus - nasza Piaf - o spektaklu pisze Zbigniew Wieczorek w "Gazecie Wyborczej - Radom"

Na nie, na tak - recenzja Krystyny Kasińskiej z "Miesięcznika Prowincjonalnego"

Piaf nie chodziła na kompromisy - recenzja Olgi Zielińskiej z Dziennika Teatralnego

 

fot. Kamil Strudziński

fot. Piotr Goliat

 

 
 
  • Przekład

    Jerzy Zagórski
  • Opracowanie tekstu

    Andrzej Ozga
  • Reżyseria

    Tomasz Dutkiewicz
  • Scenografia

    Wojciech Stefaniak
  • Kostiumy

    Zofia de Ines-Lewczuk
  • Opracowanie muzyczne

    Grzegorz Jabłoński
Czas trwania: 150 min (1 przerwa)
 

Obsada

Piaf Katarzyna Jamróz (gościnnie)
Toine Honorata Witańska (gościnnie)
Marlena Agnieszka Płoszajska (gościnnie)
Madeline Ewa Trochim/Natalia Rzeźniak
Pielęgniarka Izabela Brejtkop
Pierre Wojciech Wachuda
Georges, Inspektor Jarosław Rabenda
Eddie, Paul, Niemiec 1, Pusher, Marynarz 1 Michał Górski
Dyrektor Piotr Kondrat
Pianista, Niemiec 2, Fizjoterapeuta, Żołnierz, Marynarz 2, Jankes Adam Konowalski (gościnnie)
Barman Wojciech Ługowski
Marcel Cerdan Aleksander Trąbczyński (gościnnie)
Jacques, Agent, Lucien Adam Majewski
Louis, Angelo Marek Braun
Jacko Krzysztof Prałat (gościnnie)
Louis Leplee (Papa) Janusz Łagodziński (gościnnie)
Emil, Theo Robert Mazurek
statystyka