na postawie jednoaktówek: "Kroki", "Kołysanka", "Katastrofa", "Przychodzić i odchodzić"
Kobieta w fotelu (Kołysanka), Ru (Przychodzić i odchodzić)
May (Kroki), Vi (Przychodzić i odchodzić)
Głos kobiety (Kroki), Flo (Przychodzić i odchodzić)
Asystentka (Katastrofa)
Reżyser (Katastrofa)
Protagonista (Katastrofa)
Głos (gościnnie)
Spektakl złożony z 4 jednoaktówek Samuela Becketta w opracowaniu Waldemara Śmigasiewicza.
Beckett zbudowany jest ze słów, pod którymi kryją się nieprzebrane emblematy znaczeń. Jego język odziera realność z pozorów istnienia. Rozpięty w pustce i ciszy ukazuje swą niewystarczalność w opisie ludzkiej mowy.
Elementarne cząstki składają się na pojęcie chwili i ta nieuchronnie krok po kroku zbliża nas ku śmierci. Te „Kroki" to beckettowska obecność, „Kołysanka" - powrót do niemożliwego początku, „Katastrofa" - cena, jaką płacimy za wzniosłość, „Przychodzić i odchodzić" to zamknięcie losu w kolistość czasu.
Cztery zrealizowane przez nas jednoaktówki nie oddają w pełni znaczeń Becketta. Jednak te cztery jednoaktówki ukazują inny wymiar cielesności, inny wymiar istnienia, oparty na matematycznym systemie znaczeń. Rodzi się szansa, że poszukując tych znaczeń odnajdziemy się jakoś w codzienności naszego istnienia.
Waldemar Śmigasiewicz
fot. M. Strudziński