Peter Shaffer

Amadeusz


Przekład
Kazimierz Piotrowski
Reżyseria
Paweł Aigner
Scenografia
Magdalena Gajewska
Kostiumy
Zofia de Ines
Opracowanie muzyczne
Piotr Klimek
premiera 1.06.2019
Duża Scena

OBSADA
Mateusz Paluch

Wolfgang Amadeusz Mozart

Łukasz Stawowczyk

Antonio Salieri

Aleksandra Bogulewska

Konstancja Mozart

Agnieszka Grębosz

Katherina Cavalieri

Joanna Zagórska

Teresa Salieri

Adam Majewski

Cesarz Josef II

Marek Braun

Johann Kilian von Strack

Wojciech Ługowski

Hrabia Franz Orsini-Rosenberg

Mateusz Michnikowski

Baron Gottfiried van Swieten

Mateusz Kocięcki

Venticello 1

Daniel Mosior

Venticello 2

Michał Węgrzyński

Ignaz Greybig, Kapelmistrz Bono


OPIS

Cudowny dzieciak obdarzony boskim talentem. Popełniający gafę za gafą. Nienawykły do dyplomacji. Za nic mający konwenanse. Nieokrzesany, ale ujmujący i szczery. Nonszalancki. Ekscentryczny. Bezkompromisowy. Wolfgang Amadeusz Mozart. Muzyczny geniusz wszechczasów. Jego wybitny talent w równej mierze budził zachwyt, co był źródłem niepohamowanej zawiści.

Któregoś dnia ów bezczelny, piekielnie uzdolniony młodzik niespodziewanie pojawia się w życiu Antonio Salieriego - szacownego, poważnego kompozytora, cesarskiego kapelmistrza, który swojej pozycji dorobił się po latach żmudnej, wytężonej pracy. To spotkanie na zawsze odbierze spokój utytułowanemu mistrzowi i stanie się jego przekleństwem.

Salieri, obsesyjnie zazdrosny o niezwykły talent, przerażony własną przeciętnością odbitą w geniuszu Mozarta, zaczyna go osaczać siecią intryg i kłamstw. Nie zawaha się przed niczym, by zniszczyć rywala...

 

Zdumiewające! Po prostu niewiarygodne! To były pierwsze i jedyne rękopisy nut. Ale nie zawierały żadnych poprawek. Ani jednej. Po prostu zapisał muzykę, którą miał w głowie. Strona po stronie, jakby pisał pod dyktando. I była to muzyka skończona i doskonała jak żadna inna. Usunięcie choć jednej nuty przyniosłoby jej ujmę. Przesunięcie jednej frazy zburzyłoby całą strukturę. Zrozumiałem, że muzyka, którą słyszałem w pałacu arcybiskupa, nie była przypadkiem. Znowu słyszałem głos Boga. Patrzyłem na tę strukturę precyzyjnych pociągnięć pióra. Na to doskonałe piękno.

Peter Shaffer „Amadeusz"



Partner Teatru

Informacja o cookies
Korzystamy z plików cookies w celach statystycznych i umożliwienia funkcjonowania serwisu.
Uznajemy, że jeżeli kontynuujesz korzystanie z serwisu, wyrażasz na to zgodę.
Informacje o możliwości zmiany ustawień cookies »
Zgadzam się, zamknij X